Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3080641308   L'educació emocional com a eina per millorar la convivència
2017-2018   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   25/10/2017 - 13/12/2017 (21 hores) de 17:00h a 19:00h
   ESC Àngel Guimerà
   av. Bonaventura Pedemonte, 2 (Sant Andreu de la Barca) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VII
  
  
  
Inscripció   12/09/2017 - 26/09/2017
  
Descripció i   Metodologia:   Es pretén adquirir estratègies d'intervenció a l'aula que permetin millorar les relacions socials dins i fora d'aquesta.
  
Objectius   - Dotar a l'alumne/a d'estratègies per a reconèixer i manegar les seves pròpies emocions
- Prevenir els efectes perjudicials de les emocions negatives
- Desenvolupar en l'alumnat la competència social
- Conèixer els indicadors de detecció de casos de bulling, així com ajustar la intervenció docent si se'n dóna.
  
Continguts   La formació constarà de 4 blocs:
1. Consciència emocional: introducció i treball cap el desenvolupament d'habilitats socioemocionals relacionades amb la consciència de les emocions pròpies i de les dels altres. Aquesta és l'eina principal per a l'inici de processos de millora en la dinàmica personal i de grup.
2. Elecció personal: Eines introductòries cap el desenvolupament d'habilitats socioemocionals per a la vida, la pròpia regulació personal i pel treball cap a l'objectiu de benestar. Presa de consciència per a poder prendre bones eleccions.
3. Responsabilitat individual: Foment d'habilitats socioemocionals relacionades amb l'autonomia emocional i la competència social. Eines per a dur a l'acció de les eleccions conscients, internes i externes, tant a nivell personal com de grup.
4. Metodologia VRT: Introducció a la metodologia VRT (vivència-reflexió-transferència), una eina clau de l'educació emocional envers el procés d'aprenentatge i el desenvolupament personal.
  
Formador/a   Ramiro Ortegón
  
Avaluació   S’avaluaran els següents aspectes:
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
  
E-mail   crp-martorell@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent