3080641308 |
L'educació emocional com a eina per millorar la convivència |
2017-2018 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
25/10/2017 - 13/12/2017 (21 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Àngel Guimerà |
|
av. Bonaventura Pedemonte, 2 (Sant Andreu de la Barca)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VII
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Es pretén adquirir estratègies d'intervenció a l'aula que permetin millorar les relacions socials dins i fora d'aquesta.
|
| |
Objectius |
- Dotar a l'alumne/a d'estratègies per a reconèixer i manegar les seves pròpies emocions
- Prevenir els efectes perjudicials de les emocions negatives
- Desenvolupar en l'alumnat la competència social
- Conèixer els indicadors de detecció de casos de bulling, així com ajustar la intervenció docent si se'n dóna.
|
| |
Continguts |
La formació constarà de 4 blocs:
1. Consciència emocional: introducció i treball cap el desenvolupament d'habilitats socioemocionals relacionades amb la consciència de les emocions pròpies i de les dels altres. Aquesta és l'eina principal per a l'inici de processos de millora en la dinàmica personal i de grup.
2. Elecció personal: Eines introductòries cap el desenvolupament d'habilitats socioemocionals per a la vida, la pròpia regulació personal i pel treball cap a l'objectiu de benestar. Presa de consciència per a poder prendre bones eleccions.
3. Responsabilitat individual: Foment d'habilitats socioemocionals relacionades amb l'autonomia emocional i la competència social. Eines per a dur a l'acció de les eleccions conscients, internes i externes, tant a nivell personal com de grup.
4. Metodologia VRT: Introducció a la metodologia VRT (vivència-reflexió-transferència), una eina clau de l'educació emocional envers el procés d'aprenentatge i el desenvolupament personal.
|
| |
Formador/a |
Ramiro Ortegón
|
| |
Avaluació |
S’avaluaran els següents aspectes:
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
crp-martorell@xtec.cat
|
| |
|
|